dilluns, 10 de desembre del 2018

Esguits, rialles i provatures

En els diferents espais de l'Escoleta, els infants troben superfícies i instruments diversos per pintar, com ara la pissarra d’aigua o els troncs de la morera.

A banda d’aquestes experiències, que formen part de la quotidianitat, de tant en tant anem a l’atelier, on hi ha diverses propostes plàstiques per a experimentar-hi. A l’atelier, com en la resta d’espais de l’escoleta, el material està a l’abast dels infants perquè puguen utilitzar-los sense haver de recórrer a l’adult.
La setmana passada, els més menuts (1-2 anys) hi van trobar un llenç en blanc ben gran i uns potets amb una mescla d’aigua, farina, sal i colorant alimentari.
A poc a poc s’hi van anar acostant i interactuant-hi, cadascú a la seua manera… alguns hi estampaven ara una mà, ara un dit; altres recorrien el llenç arrossegant el pinzell; altres provaven a pintar amb dos pinzells alhora, observant com es mesclaven els colors; altres preferien mirar-s’ho des de lluny, aguaitant a Pol, que colpejava el mural amb el llenç i es meravellava amb cada esguit; o a Leo, que s’engrescava a esgarrar el paper i mirava a Imma enjogassat, fa cric-cric, faig cric-cric…
No té res a vore, doncs, amb fer manualitats amb acolorir una figura prèviament feta per l’adult i amb un resultat preconcebut i homogeni; no es tracta, doncs, de fer un producte ‘per a ensenyar a les famílies’... sino que, quan parlem de l'experiència artística en el 0-3, el que importa no és el resultat, sinó els processos que hi ha darrere, els moviments que genera, els llenguatges que interrelaciona, les sensacions que desperta… les quals donen a aquests murals una vida i una bellesa inimitable.





















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada