dimarts, 21 de maig del 2024

Per què ara?

Si ahir vos parlàvem sobre què són els ambients de lliure circulació i què ens aporten, hui vos voldríem explicar per què els implementem a la primavera i no al setembre, al començament del cus.
En el 0-3 els ambients de lliure circulació plantegen certs dubtes ateses les característiques específiques d’aquesta etapa, sobretot pel que fa a la funció seguritzadora que té l’espai i també l’educador, que és la figura de referència de l’infant i ha d’estar sempre a la seua vista i accessible.
A diferència del setembre, però, a aquestes altures del curs els xiquets ja estan plenament familiaritzats, segurs i a gust en tots els espais de l’escoleta i amb totes les persones que en formem part, condició sine qua non per a poder posar en pràctica aquests tipus de propostes.
Si un infant no s’hi sent segur, difícilment es llançarà a l’exploració i se separarà de la falda de la seua mestra. I per a això, els infants necessiten temps i un treball delicat i preciós de vinculació que, des del setembre, anem teixint conjuntament. Construït aquest vincle amb tot l’equip de l’escoleta, i coneguts i viscuts com a ‘casa’ ja tots els espais, els ambients de lliure circulació se’ns revelen com una experiència de llibertat, autoafirmació i exploració ben engrescadora. Un regal també per a nosaltres, per l’aliment que ens dona per a la reflexió observar, documentar i posar en comú entre tot l’equip el que s’hi esdevé.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada