dilluns, 15 de setembre del 2025

Una finestreta, un pont, un llindar

De tots els espais del pati, n’hi ha un que gairebé mai està buit. És la finestra amb què els majors aguaiten a l’aula dels bebés, a la qual, des de l’any passat, s’hi suma un finestró arran de terra.
Un gest senzill que, com tot el que fan els infants, té un sentit, i que cobra especial rellevància durant el període d’acollida i, en el seu cas, de (re)descoberta de l’escoleta després de l’estiu.
Aguaitar a l’aula dels bebés és fer una mirada arrere i començar a teixir un incipient fil narratiu -així era jo, ahí estava jo- en un tendre exercici d’observació, reconeixement i empatia.
Aguaitar a l’aula dels bebés respon a la necessitat simbòlica de tornar, en eixe vaivé regressiu tan present en els dos anys, per a sentir-se segurs i poder avançar.
Un pont entre allò viscut i allò que estan construint, amb la finestra com a llindar entre una etapa i l’altra.
Cada vegada que s’aturen davant d’eixa finestra, els seus ulls albiren els bebés, però la seua mirada s’endinsa i es retroba amb ells mateixos, amb el propi camí interior de créixer.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada