dimecres, 29 de març del 2017

Engrunem pésols

“Librarrra, he portat pésols!”
Amb aquestes paraules i amb un somriure d’orella a orella, va entrar Ariadna dilluns al Trenet, i és que no podia estar més pagada de la primera collita de pésols que va fer a Gata, el seu poble, durant el cap de setmana. 
Una per una en vam engrunar totes les baines fins a aconseguir traure'n totes les “boletes”. Que difícil ens era al principi i amb quina traça en vam traure les últimes!
Cada vegada tenim el moviment de pinça més controlat, i això ens obri tot un ventall de possibilitats tan saboroses com poder engrapar els pésols, un nou aliment que, després de jugar a trobar-los entre les baines, ningú no ens vam poder resistir a tastar a l’arrosset que ens va fer Mariví per dinar.
Psicomotricitat fina, familiarització amb nous aliments i coneixement de l'entorn, tres aspectes del currículum d'educació infantil que sorgeixen de manera espontània i natural si ens oblidem de fitxes i d'exercicis repetitius i descontextualitzats, i, contràriament, guaitem a les butxaques dels infants i descobrim que hi guarden, escoltem què ens expressen i acompanyem els seus assoliments.
I és que el coneixement vertaderament significatiu és aquell que naix de les pròpies experiències, connecta amb les seues necessitats i té una finalitat real, en aquest cas, d'allò més abellidora: menjar i gaudir-ne!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada