Ahir a la vesprada vam participar en el cicle "Pensar amb els altres", d' Asociación para la Salud Mental Infantil desde la Gestación - ASMI, amb una xarrada de Felicitat Signes, la psicòloga del Trenet.
Hi va parlar sobre diferents models educatius en la primera infància a partir de l'anàlisi d'aspectes com ara l'acollida a l'escola, el paper de l'educador, la relació de l'escola amb l'entorn i els camins cap a l'aprenentatge i el coneixement.
Quatre aspectes cabdals que reflecteixen diverses maneres d'entendre el psiquisme infantil i que, al Trenet, ens porten a oferir a les famílies una acollida sense límits, a afavorir ambients en què el plaer de la lliure exploració és la porta al coneixement; a facilitar la simbiosi entre l'escola i l'entorn natural, social i cultural; i a concebre el paper de les educadores des del vincle afectuós i còmplice amb l'infant i no des d'una posició directiva ni invasiva amb els seus ritmes i vertaders interessos i necessitats.
Moltes gràcies per la invitació, ASMI, i, sobretot, per obrir aquests espais de reflexió tan necessària sobre la primera infància.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada