Com sabeu, des de fa vora un mes tots els espais de l’escoleta són de lliure circulació i els infants poden anar i quedar-s’hi, o no, allà on vulguen.
Hi ha l’ambient del joc amb material no estructurat, hi ha l’ambient de l’art, el de Psicomotricitat Vivenciada, el dos de joc simbòlic i, per descomptat, els dos patis.
Cada dues setmanes més o menys, els materials canvien, si bé tot depén de si els infants encara hi mostren interés o, per contra, observem que ja li han tret totes les possibilitats i cal oferir-los-en de nous.
Durant les primeres setmanes, l’ambient més concorregut va ser el del joc simbòlic de l’oficina. Quin tràfec que portaven, dit cap ací, dit cap allà, amb els teclats, quines xarrades que tenien davant dels ordinadors (no endollats!) i quins apunts més ben presos de les seues “reunions” a les llibretetes.
Fa uns dies, però, l’interés per aquest ambient ha decaigut bona cosa, així que ha sigut el primer que hem canviat de cap a peus, i és que, des d’aquesta setmana, en aquest espai els infants poden gaudir sempre que vulguen aguaitar-hi, de música en directe. Concerts de violoncel, saxo… i també de la nova adquisició de Núria, la melòdica.
Amb els ambients guanyem en relacions (infants més menuts i més grans junts), guanyem, molt, en espai, guanyem en tranquil·litat, o en gresca, quan la necessitem, guanyem en el respecte als diversos ritmes i interessos dels infants, i en l’afavoriment de la seua capacitat d’iniciativa i decisió.
No es nota gens que estan i estem encantadíssims amb els ambients, veritat que no? 😉
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada