dimarts, 28 de març del 2023

El joc de transformació de l’espai

Un infant col·loca una caixa de cartró al costat d’una altra. Hi puja, les recorre caminant i bota a terra. Un altre l’observa, hi afegeix una altra caixa i els dos repeteixen el “circuit” que acaben de crear. A poc a poc, van afegint-s’hi més amics i caixes al joc. Observem i escoltem...
- Ara esta, ara tu [col·laboració, torns i espera]
- Aixina no, aixina [consciència epacial, en modifiquen junts la col·locació]
- Mira que alt [prematemàtica]
A banda del pati i de les sessions de Psicomotricitat Vivenciada, a l'aula, des de principi de curs, hi ha estructures perquè els infants puguen satisfer la seua necessitat contínua de moviment, això és, de pujar i baixar, botar, esgolar-se i reptar... d'avançar des del joc lliure, al capdavall, en la coordinació corporal, la tonicitat i l’equilibri.
Els infants, però, no només aprofiten les estructures existents, sinó que en creen ells mateixos de noves a cada moment. I és que busquen, generen, SÓN moviment.
I per a això, transformen l’espai, ideen i creen el seu propi espai de joc, efímer i canviant però cent per cent seu.
Escales, ponts, circuits, trampolins, escenaris per ballar... Per a mostra, un botó. I dos i tres...











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada