dimarts, 9 d’abril del 2019

Projectes conjunts amb l'EASD València

Sovint, rebem visites d'estudiants de Magisteri o de futurs tècnics d'Educació Infantil. 

Fa un mes, però, vingueren els alumnes del professor Josep Sòria, els quals estudien 
Disseny a l'EASD València. I ara, què els podem contar nosaltres a uns alumnes de disseny?
Venien amb una proposta que ens engrescava moltíssim, la de dissenyar i construir un nou element arquitectònic per a les aules.
Per tal de contextualitzar la tasca encomanada per Josep, vam recórrer junts els espaisde l'Escoleta mentre xarràvem sobre allò que els diferents materials, ambients, etc. 'buscaven' propiciar, això és, el perquè dels espills, les teles, els túnels o el terrer, o, també, el perquè d'una caixa de cartró que puja i baixa del sostre. Un recorregut que ens va servir per parlar dels interessos i necessitats dels infants d'1 a 3 anys, de les extraordinàries descobertes que tenen lloc al llarg d'aquests anys tan apassionants (la pròpia identitat, el concepte de la permanència de l'objecte, la conquesta de la verticalitat en els més menuts, el desenvolupament motriu més avançat en els més majors…) i de com l'ambient, entre d'altres molts aspectes, és un aliat perquè aquestes troballes, provatures i aprenentatges vivencials puguen sorgir a través del joc i el moviment lliure, la clau que obri tots els panys, en espais segurs però, alhora, rics i proclius a oferir situacions de risc, que no de perill.
Moltes gràcies per aquesta visita tan enriquidora i per l'interés i la sensibilitat tan gran que vau mostrar. No cal dir que tenim moltes ganes de conéixer els vostres projectes per a l'escoleta! Una abraçada i fins molt prompte!








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada