Respectar els temps de cada infant, donar peu a moments de joc i benestar que s'adapten a les seues necessitats i interessos.
Amb coronavirus o sense, l'essència ha de ser la mateixa, i no podem, per molt que ens absorbisquen les mesures per previndre'l, oblidar-nos-en.
Comencem la segona setmana d'escola, i ho fem amb un grapat d'imatges de la diversitat de maneres i ritmes camí de la 'conquesta' dels espais i la vinculació amb les persones que en formem part.
D'uns que comencen a jugar a la seua amb mira quina cosa més interessant acabe de trobar; d'altres que fan comboi en un tres i no res i mouen un grapat de companys a l'acció; d'altres que s'estimen més quedar-se a la falda de la mestra no siga què; d'altres que es miren el tràfec des de lluny i ja voré si m'hi sume o no...i tanta més casuística com infants, i tanta variació com maneres de trobar-se al llarg d'un dia i segons el dia.
Tot està dins del procés natural d'acolliment i familiarització, que ni podem apressar ni tampoc pretendre alterar, sinó, "tan sols", estar, validar, acompanyar, en la diversitat, a cadascun dels infants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada