Al pati hi ha túnels, una caseta, coixins, troncs, una pissarra d'aigua, espatleres, teles, un terral, atavons, caixons, el carrussel, engronsadors, pneumàtics, potets de tot tipus…
Múltiples espais i recursos que amb què vola el joc lliure, el qual dona eixida a la seua diversitat d'interessos, especialment especialment els motores (relacionat amb això, el fet tan postiu de prendre riscos: https://escoletaeltrenet.blogspot.com/2019/06/sobre-la-necessitat-del-risc-lescoleta.html?m=1), i també l'experimentació sensorial i el contacte amb elements naturals com la terra, l’aigua, les fulles...; la imaginació -muntanyes, castells, planetes... que en són de coses, el dom o el tronc!-, la creativitat gràcies al material no estructurat i fàcil de traslladar per ells (per exemple hui, que jugaven a fer tot un gratacel i a omplir cada pis de tot tot tot el necessari); la trobada i la cooperació entre iguals (com també amb els més menuts: ens agrada tant aguaitar a l'espai dels 'bebés'!), o la intimitat i la tranquil·litat quan la necessiten amb racons per relaxar-se o fer una becadeta.
I és que el pati és un espai educatiu més i cal que que hi haja lloc i temps per a tot... i per a tots.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada