"Nou article de Mª Carmen Díez!", escrigué ahir Felicitat en el grup de whatsapp de l'equip. El llegírem cadascuna a casa, i, com sempre, ens envaí la mateixa sensació, la sensació que, de nou, feia diana.
En aquesta ocasió, ens parla dels "chirridos", dels grinyols que es donen dia a dia a l'escola i que, si ens parem a escoltar-los, són el vertader motor de canvi a una escola que està disposada a qüestionar-se, a interpel·lar-se, a reflexionar, a reconéixer les seues incoherències i a buscar, consegüentment, la manera de superar-les.
L'escola grinyola quan els interessos dels infants van en una direcció, i les nostres propostes van en una altra; quan 'imposem' la nostra manera d''ensenyar' a la/les manera/maneres d''aprendre' dels infants... però no és fàcil escoltar aquests grinyols quan deixem que, a l'escola, governe l'horari, les inèrcies, el currículum o les programacions que desprogramen la nostra capacitat de seguir les pistes que els infants ens deixen sobre els seus vertaders interessos i necessitats; i que, de rebot, els desconnecten del seu plaer i anhel innat per aprendre al seu ritme i a la seua manera.
Mª Carmen, mestra d'Escuela Infantil Aire Libre d'Alacant, ens en dóna exemples concrets que, de ben segur, reconeixereu, i ens convida a escoltar-los en un article ple de saviesa, sensatesa, sensibilitat i estima per la infància.
Llegiu-lo, famílies, i, sobretot, llegim-lo, companys i companyes mestres!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada