L'espai ens va fascinar i, per això, dijous passat hi tornàrem. L'experiència encara va ser més plaent i profitosa, i és que, amb infants tan menuts, la confiança que els dóna saber-se en un espai ja conegut, els permet gaudir-ne de manera més profunda i rica. D'altra banda, aquestes segones i successives experiències en un mateix espai, afavoreixen que els infants més cautelosos davant d'allò nou, se senten segurs per atrevir-se a explorar-lo.
I per què aquest espai és educativament tan valuós? Doncs perquè té multitud de materials amb els quals els infants poden manipular, trastejar, palpar, transformar, abocar…, com ara aigua, sorra, pedres, estris diversos (graneres, pales, poals…), terrenys desiguals, àmplies superfícies per córrer i bellugar-se… i, per descomptat, els carretons, que foren la gran estrella de la primera visita, i el descobriment que els tornà xirivia en aquesta segona visita, els aspersors, tota una festa!
També, com sabeu, a la quadra hi ha animals, però, curiosament, els infants no hi van mostrar gaire interés dijous. No en sabem la raó, però possiblement rau en el fet que, per tal d'acaronar els cavalls, cal que l'adult intervinga, agafant els infants i elevant-los perquè puguen arribar-hi, i, en canvi, els recursos que hem esmentat adés estan arran de terra, a l'abast de l'infant, que en pot fer ús lliurement d'acord amb els seus interessos i necessitats.
I per què aquest espai és educativament tan valuós? Doncs perquè té multitud de materials amb els quals els infants poden manipular, trastejar, palpar, transformar, abocar…, com ara aigua, sorra, pedres, estris diversos (graneres, pales, poals…), terrenys desiguals, àmplies superfícies per córrer i bellugar-se… i, per descomptat, els carretons, que foren la gran estrella de la primera visita, i el descobriment que els tornà xirivia en aquesta segona visita, els aspersors, tota una festa!
També, com sabeu, a la quadra hi ha animals, però, curiosament, els infants no hi van mostrar gaire interés dijous. No en sabem la raó, però possiblement rau en el fet que, per tal d'acaronar els cavalls, cal que l'adult intervinga, agafant els infants i elevant-los perquè puguen arribar-hi, i, en canvi, els recursos que hem esmentat adés estan arran de terra, a l'abast de l'infant, que en pot fer ús lliurement d'acord amb els seus interessos i necessitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada