Com sabeu, cada any, en tornar de les vacances de Nadal, el Trenet s'ompli de les caixes i del paper que embolicava els regals.
Materials que obrin un ampli ventall de possibilitats per a la manipulació, l’experimentació i el joc.
Lliure i, per tant, divers, personal, que permet a l’infant donar eixida a les seues necessitats i interessos, i, mentre ho fa, pensar possibilitats i alternatives, manipular, preguntar-se, comprovar hipòtesis, desplegar i posar a prova el seu repertori motriu, actuar i interactuar amb l’altre…
Cric-cric, cric-crac, arruguem el paper, l’apretem, l’onegem, el xafem, en fem muntanyes, l’esgarrem i oh!, el llancem per l’aire. I ara mira, una caixa i una altra i una altra, puge i baixe, pomporompom és un tabal!, i si em clave dins?, l’òbric i la tanque, estic i no estic, sóc i faig, mire i palpe, descobrisc i en gaudisc…
Balbucejos i rialles trenquen el silenci i es contagien d’un infant a l’altre; mirades que busquen i troben la complicitat de la mestra, que ‘seguritza’ els seus moviments observant-los des d’una distància prudent, deixant fer, sense interferir-hi, donant-los temps, espai, confiança i llibertat perquè, de manera natural, puguen sorgir moments tan enriquidors, i màgics, com aquests...
Ací us mostrem un grapat d’imatges de l’experiència a les aules d’1-2 anys.
Moltes gràcies, famílies, per la col·laboració!
Materials que obrin un ampli ventall de possibilitats per a la manipulació, l’experimentació i el joc.
Lliure i, per tant, divers, personal, que permet a l’infant donar eixida a les seues necessitats i interessos, i, mentre ho fa, pensar possibilitats i alternatives, manipular, preguntar-se, comprovar hipòtesis, desplegar i posar a prova el seu repertori motriu, actuar i interactuar amb l’altre…
Cric-cric, cric-crac, arruguem el paper, l’apretem, l’onegem, el xafem, en fem muntanyes, l’esgarrem i oh!, el llancem per l’aire. I ara mira, una caixa i una altra i una altra, puge i baixe, pomporompom és un tabal!, i si em clave dins?, l’òbric i la tanque, estic i no estic, sóc i faig, mire i palpe, descobrisc i en gaudisc…
Balbucejos i rialles trenquen el silenci i es contagien d’un infant a l’altre; mirades que busquen i troben la complicitat de la mestra, que ‘seguritza’ els seus moviments observant-los des d’una distància prudent, deixant fer, sense interferir-hi, donant-los temps, espai, confiança i llibertat perquè, de manera natural, puguen sorgir moments tan enriquidors, i màgics, com aquests...
Ací us mostrem un grapat d’imatges de l’experiència a les aules d’1-2 anys.
Moltes gràcies, famílies, per la col·laboració!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada