La imaginació, la creativitat i la curiositat els ve de sèrie a tots els infants.
Per això, no té sentit "estimular-la", "fomentar-la" o "treballar-la", sinó, tan sols, no coartar-la.
Amb fitxes tancades i limitants, "jocs" dirigits o pantalles hipnotitzadores.
Per això, no té sentit "estimular-la", "fomentar-la" o "treballar-la", sinó, tan sols, no coartar-la.
Amb fitxes tancades i limitants, "jocs" dirigits o pantalles hipnotitzadores.
Llenços en blanc, joc (lliure), materials desestructurats, i, sobretot, temps i espai per a la descoberta, l'exploració i el subsegüent gaudi i aprenentatge.
Les caixes de cartó són un dels materials que mai no falten a l'escoleta, i és que són tan senzilles com obertes, versàtils i polivalents.
I és que no hi ha una única manera de jugar-hi, sinó que és l'infant el que, provant, manipulant, preguntant-se, actuant i interactuant (conversant amb l'altre, negociant-hi, arribant a acords...), hi projecta els seus interessos i hi aprofundeix de manera autònoma i vivencial.
Amagar-se, botar, enfilar-se, transformar-les en castells, coves o cotxe; traslladar-les d'un lloc a un altre; apilar-les o posar-lese filera... Tant fa els usos que puguem imaginar-hi, que els infants, a l'endemà, encara en trobarien un de nou...!
Ací us deixem un grapat de fotografies del joc dels més majors amb les caixes durant la darrera setmana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada