No hi ha una edat per a llevar el bolquer, ni tampoc una millor època de l’any per a fer-ho, i és que cada xiquet té un ritme maduratiu diferent, i la millor època de l’any és aquella en la qual cada xiquet ens expressa que està preparat per a afrontar aquest o qualsevol altre assoliment fruit de la seua maduració i desig d'autonomia.
Fins que aquest moment va arribant a cada xiquet, a l’Escoleta afavorim experiències que els ajuden a entendre, recrear i elaborar aquest procés, com ara canviar-los el bolquer a la vista i drets; jugar amb aigua, sorra, fang, etc.; omplir, buidar i transvasar recipients; jugar a vestir i desvestir els ninos i llevar-los el bolquer, seure’ls a l’orinal o llavar-los, etc.; disfressar-nos de majors i de bebés; escoltar contes i cantar cançons relacionades...
Acompanyar-los, al capdavall, en un procés que cadascun d’ells comença en un moment diferent, reconéixer-los l'esforç, i transmetre’ls, sense presses ni imposicions, la confiança i l’expectativa d’assoliment que necessiten en aquests moments tan delicats i, alhora, tan engrescadors per a ells.
D’això i molt més, ens va parlar Felicitat Signes, la nostra psicòloga, en la xarrada que va fer a les famílies de la classe dels galls i les gallines de l’Escoleta sobre com i quan deixem els bolquers des d'una perspectiva respectuosa amb el ritme i l'individualitat de cada xiquet.
Fins que aquest moment va arribant a cada xiquet, a l’Escoleta afavorim experiències que els ajuden a entendre, recrear i elaborar aquest procés, com ara canviar-los el bolquer a la vista i drets; jugar amb aigua, sorra, fang, etc.; omplir, buidar i transvasar recipients; jugar a vestir i desvestir els ninos i llevar-los el bolquer, seure’ls a l’orinal o llavar-los, etc.; disfressar-nos de majors i de bebés; escoltar contes i cantar cançons relacionades...
Acompanyar-los, al capdavall, en un procés que cadascun d’ells comença en un moment diferent, reconéixer-los l'esforç, i transmetre’ls, sense presses ni imposicions, la confiança i l’expectativa d’assoliment que necessiten en aquests moments tan delicats i, alhora, tan engrescadors per a ells.
D’això i molt més, ens va parlar Felicitat Signes, la nostra psicòloga, en la xarrada que va fer a les famílies de la classe dels galls i les gallines de l’Escoleta sobre com i quan deixem els bolquers des d'una perspectiva respectuosa amb el ritme i l'individualitat de cada xiquet.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada