diumenge, 27 de maig del 2018

Ambients de lliure circulació: primeres experiències IV

Xiquets que es mouen per les "aules" (i entre les "aules") i es queden, ací o allà, a construir, jugar, pintar, descansar, observar, xarrar...
Els ambients de lliure circulació desdibuixen les aules i converteixen els diversos espais de l’escola en un tot on, de manera simultània, tenen lloc múltiples experiències.
Els infants faenegen a la seua, es mouen d’un espai a un altre segons els seus interessos; i l’educador (un en cada ambient, i altres dos itinerants de suport) observa, acompanya, etc. sense interferir-hi sempre que no siga necessari.
Hi ha més moviment i engrescament que mai, però, paradoxalment, també es respira més calma, concentració i gaudi que mai.
Ha sigut molt el temps i l’esforç esmerçat en un canvi tan profund com aquest pel que fa a la concepció de l’espai, a la preparació dels ambients, etc., però, sobretot, pel que fa a la nostra transformació interior com a educadors, trencant inèrcies i convertint la nostra tasca, adés bàsicament individual o de parella, en un treball d’equip basat en la plena confiança amb la resta d’educadors i en contínua cooperació amb aquests.
I ha valgut molt la pena, i tant que sí.
Tots els dubtes i cabòries que teníem s’han esvaït en veure la rebuda que n’han fet els infants, i, tot i que encara estem en procés d’ajustament, totes sabem, sense haver-nos-ho de dir, que els ambients han arribat a l’Escoleta per a quedar-s’hi per sempre.
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada